Thursday, October 6, 2011

Stressed Out Week~

Korang pernah tengah sibuk siapkan kerja sebab deadline dah dekat, dengan sangat banyak nak kena selesaikan dalam 1 masa, tiba2 datang pulak orang minta tolong. Apa nak buat? Ish..kalau diikutkan hati setan, memang tak tolong orang tu, sebab diri kita sendiri pun tak menang tangan, Tapi tak baik kan.. Sebab barangsiapa yg memudahkan urusan seseorang maka kita akan turut mendapat kesenangan juga. InsyaAllah.. Ye lah, kalau kita tak tolong orang tu, hati kita akan ada rasa sikit tak tenang, dok fikir "Ish...kesian pulak mamat tu..". Kesannya kerja kita pun tak fokus. So, lebih baik tolong takat kemampuan kita.

Bila dihimpit beban kerja yg semakin menggunung, sana sini mintak nak cepat, call pulak masuk bertubi2, perasaan macam nak campak je dokumen atas meja yg berselerak ni. Cepat2 urut dada, istighfar banyak2. Pantas tangan klik folder MP3 Ayat2 Suci Al-Quran, Alhamdulillah, emosi kembali tenang. Biar ulang2 bacaan ayat2 suci tu. Syuhhh...syuhhh setan, jangan kasi hati ni panas okeh!

3 comments:

raptorarena said...

eh..ni kotak aman!! sori2 tersalah kotak..delete ah previous..what i really want to say at ur CORRECT box was,

dalam sibuk2 camna pn kita aman, yang penting jangan pentingkan diri sendiri k..penting tu utk relationship =)

BuRuuj said...

bersabarlah...

Nina Aman said...

Raptor: baiklah, saya tidak sekejam itu..hehe..

K.Dila: thanx akak..bz2 pun smpat lg blogging.nak reduce stress..(=