Thursday, November 26, 2009

Am I A Chicken or I Just Dont Have The Heart???


This is why this blog was created. And the reason is, I hardly cant expess my feeling or emotion to anybody. Huh..Bukan nak memendam, tapi saya bukanlah seorang yang mudah menunjukkan ekspresi especially bila stres or penat keja. Jadi, from now onwards, I hereby declare this “thejoytoy” thing is 20% of me. Haha..And this is going to be fun when you have a place to burst out your feelings and emotions.


Back to the story. I have a typical problem faced by normal newly recruited researchers. The problem is —-> saya susah nak minta tolong staf untuk sesuatu keja. Bukan coward or malu, tapi saya bukanlah jenis yang menyuruh2 orang. In short, saya telah setahun menjadi research assistant di lab biotek. Segala urusan pembelian, housekeeping, research, writing semua saya telah biasa buat. Yelah, “orang suruhan”..Kena patuh and komited dengan task yang diberi. Pe’el ni terbawa2 sampai saya jadi officer. Rasa semua benda nak buat. Yelah,dah terbiasa…


Dear Joy Toy, what should i do? I know time and position has changed. I’m afraid to be such a bossy and least-liked by my staff. That’s why, saya susah nak suruh2 orang. My approach is, instead of saying “Shah, pegi bersihkan Growth Chamber.” i use “Shah, TOLONG saya bersihkan Chamber..”Amacam? Baik tak? Saya nak jadi bos yang disayangi dan disenangi. Boleh kan?Yes!!! I can!!! Weeeehuuuuuu.. ^_^

No comments: